מעורב ספורט ליום שני / מנחם לס

1. האמריקאים עשו זאת גם בא"ק

לא חלמתי שהאמריקאים יצליחו עד כדי כך בא"ק, אחרי ההצלחה המזהירה שלהם בבריכה.

אחת מהפתעות המשחקים? שתי אמריקאיות חמודות, אימהות צעירות, 1-2 ב-3000 מ' מכשולים.

האמריקאים הגיעו משום מקום שאני שמעתי עליו (אפילו המבחנים – אם היו בכלל – היו עבורי סוד כמוס). לזכות ביותר מדליות מאי פעם באליפות העולם בא"ק??? הפתעה שאיש לא ציפה לה, ולי אין הסבר לסיבתה.

 Medal Winners

Rank Country Total
1 United States UNITED STATES 10 11 9 30
2 Kenya KENYA 5 2 4 11
3 South Africa SOUTH AFRICA 3 1 2 6
4 France FRANCE 3 0 2 5
5 Pr Of China PR OF CHINA 2 3 2 7
6 Great Britain & N.I. GREAT BRITAIN & N.I. 2 3 1 6
7 Ethiopia ETHIOPIA 2 3 0 5
8 Poland POLAND 2 2 4 8
9 Authorised Neutral Athlete AUTHORISED NEUTRAL ATHLETE 1 5 0 6
10 Germany GERMANY 1 2 2 5

 כאילו שישנן שתי מדינות בעולם בשחייה, ועתה גם בא"ק: ארה"ב, ושאר העולם.

הפתפעת המשחקים לאמריקאי כמוני הוא נצחונן של האמריקאיות 1-2 ב-3,000 מכשולים. הנה שתי אמריקאיות נשואות, אמהות לילדים, בלונדיניות חמודות, והן מצליחות לנצח את כל המקצועניות הקניאתיות, האיטיופיות, ושאר האפריקאיות. כשהן עדיין על הקרקע קורטני פרריקס החמודה מחבקת את איימה קובורן שממלמלת "I CAN'T BELIEVE IT! I CAN'T BELIEVE IT!" ולוחשת באוזנה: "האם אני חולמת? האם זה חלום?" ואיימה עונה לה: "עשינו זאת! אני לא מאמינה. עשינו זאת!".

קובורן ניצחה בזמן 9.02:58 דק'. פרריקס שנייה ב-9:03:77.

מדליית הארד של המרתונית האמריקאית, האם איימי קראג, ומדליית הכסף של עוד אימא – ג'ני סימפסון ב-1,500 ריצה, ומדליית הארד של אבן ג'גר ב-3,000 מכשולים גברים מראה שקורה משהו טוב בריצות למרחקים ארוכים אצל האמריקאים.

ההפתעה הגדולה שלי – עסק לא מובן ממש – הוא ה-3,000 מ מכשולים. מלבד האולימפיאדה בלוס אנג'לס, והאולימפיאדה באטלנטה – שני מסלולים שנהרסו מזמן – באטלנטה בנו עליו מגרש בייסבול, ובלוס אנג'לס בונים איצטדיון אולימפי חדש, אני לא ראיתי אף מסלול ל-3,000 מ' מכשולים בשום מקום, בשום אוניברסיטה. לך תדע היכן הם מתאמנים. אותו דבר ג'ני סימפסון בא"ק. היא סיימה קולג' מזמן ובארה"ב אין כמעט מועדוני א"ק מלבד בתוך ה-INNER CITIES של ניו יורק ולוס אנג'לס, ואולי 2-3 קלובי א"ק באורגון.

לי אין מושג היכן הם מתאמנים וכיצד הם מנצחים את העולם מלבד העובדה שהאמריקאים הם סאקרים לספורט, והספורט בדמם ממש.

2. השמועה האחרונה: Kyrie Irving reportedly now desires CLIPPERS

לכם נמאס לשמוע על כך?

כן? אז מה בקשר לכתוב על כך?

אתם יכולים לשבת עכשיו באיזה שהוא באר ברח' ירמיהו או פאב בראשון (שמעתי שבראשון ישנם היום כמה פאבים שגורמים לת"א לכסות את פניה מבושה) ולשתות בירה כהה מהחבית ולקרוא מה שאני כותב ולומר, "די כבר על הקיירי הזה". אני? אני חייב לשבת במטבח ולכתוב על עוד הודעה חדשה שהגיעה (טוב, לא בדיוק. אני יושב מול טיווי 70" וחוזה ביום האחרון של הא"ק בזמן שאני כותב אבל בכ"ז הייתי מעדיף בירה קרה בפאב בראשון).

אז משעמם או לא משעמם, זה טבע החייה הנקרא כיסוי שוטף של הופס.

אז ככה: קית' ריבאס (@QuitosCorner) מאתר החובבים של הקליפרס מודיע שלפי כל השמועות והסימנים, קיירי אירוינג הביע מחדש את רצונו לשחק בקליפרס, והצווארונים הלבנים של הקבוצה הגיעו למסקנה שהם חייבים סופר סטאר בסדר גודלו כדי להתחרות עם הילדות הגדולות בליגה כשווים בין שווים.

הקבוצות שהיו מעוניינות בו נשרו אחת-אחת כשהסתבר מה שהן מוכנות לתת עבורו אינו מספק את הקאבס, ומה שהקאבס רוצים הם לא מוכנים לתת.

האווירה בקליפרס היא שעם כל הכבוד לפטריק בברלי ולו ויליאמס, אין מעל ראשם את אותה הילה המתעופפת (בעיני המאמינים לפחות) מעל ראשי שחקנים כלברון, כריס פול, ג'ורג' פול, או קיירי אירוינג.  מעל ראשו של בלייק גריפין היא מתעופפת ונכבית, מתעופפת ונכבית.

בעל הקליפרס סטיב באלמר אמר אתמול לספורטסנטר: "יותר מדי פעמים הקליפרס  יצאה מהפלייאוף מוקדם מדי. אני עומד לעשות ככל יכולתי שזה לא יקרה יותר".

מצד שני הדבר האחרון שהקאבס רוצים שייווצר הוא מצב כמו שהיה בשנה האחרונה בה קובי ושאקיל שיחקו יחד

 3. ממש הרגע הופיעה הודעה שמלו מסכים גם לקליפרס

ממש עתה, 5:25 בבוקר בגבעת השלושה, הופיעה ידיעה מניו יורק שכרמלו הודיע שהקליפרס תהיה קבוצה שלישית שהוא יסכים לשחק בה.

אז עכשיו זה:

  1. יוסטון

  2.  פורטלנד

  3. קליפרס

4. מייקל פורטר הוא טוב יותר משחשבנו

 

 

מייקל פורטר – מיזורי

מייקל פורטר היה האחרון שהצטרך להשתתף במחנה האימונים הזה כי הוא רשום וחתום כבחירת הדראפט הראשונה של 2018. אבל הוא הגיע כדי לסנוור את עיני הסקאוטים בעוד כמה ק"ג שרירים שהוא הוסיף לגוף המפואר שלו המתנשא לגובה 2.06 מ' ומתפאר עתה עם 90 ק"ג של שרירים שנותנים לו גוף אידיאלי.

הסתכלו על פניו. הפסל הגדול מכולם – ולי יש עדיין ויכוח עם עצמי אם הוא דונטלו, מיכלאנג'לו, או אוגוסט רודין – לו התבקש לפסל פנים של שחקן כדורסל אידיאלי שפניו מייצגים את הכדורסל עצמו, לא יכול היה לצאת עם יצירה משופרת של פניו של מייק פורטר, מהפורטרייט עצמו. תסתכלו על פניו: כל תו צורח וצווח: "קנו!. כוכב כדורסל גדול!". אני בחרתי בו שלשום להיות בקבוצת הכוכבים של 2027. למעשה, אלא שראו אותו אומרים שהוא צמח גם וורטיקלית והוא מגרד את ה-10'6 אחרי שפיצח את קו ה-9'6.

פורטר הוא – נכון להיום – בחירת הדראפט מס' 1 ל-2028. הוא עושה דברים על הפארקט שמעט מאד שחקנים בגודלו מסוגלים לעשות. הוא SHOT CREATOR טבעי שזה בא לו בטבעיות. יש לו שחרור כדור גבוה בשיא הגובה וברכות. ה-PULL UP JUMPER שלו יהפוך מיד לדבר של קנאה בליגה, והאינסטינקט שלו ב-SCORING יתן לו מספרים גבוהים כמעט מהמשחק הראשון. השבוע הוא קלע 52 נקודות ב-60 דקות משחק כאילו זה היה הדבר הקל ביותר לעשייה. הוא גם מין פוינט גארד בהגנה עם האינסטינקטים שלו ויכולתו הטבעית לארגן את המגינים לידו ליצור מחסום הגנתי אטום ביותר.

מה שיש עם פורטר זה שחקן בגובה – בואו נתפשר – 2.09 מ' – המסוגל לקלוע מכל מצב והוא מגן מצויין עם אינסטינקט למנהיגות בהגנה. אמרנו מספיק.

דונטה די'בינסנזו – וילנובה

כשג'אש הארט וכריס ג'נקינס עזבו את וילנובה ל-NBA, המאמן ג'יי רייט חיפש צוות חדש שיביאו לוילנובה אליפות 'ביג איסט' חמישית רצופה, והוא אמר לעצמו שהוא מחפש שחקני תיכון כשבראשו תהיה מחשבה אחת: "האם יש להם משחק שה-NBA אוהבת?".

"כשראיתי את די'בנסנזו עצמתי את עיני לרגע ואמרתי לעצמי שכשאפקח אותן לא אחשוב על גילו. עשיתי זאת, וראיתי שחקן NBA צעיר".

אחרי שנתיים בוילנובה ב-NATIONS כולם ראו אותו דבר. הוא כמעט לא שיחק בשנתו הראשונה בוילנובה, אבל בשנה השנייה  השתפר עד לרמה שהוזמן ל'נשיונס'. הוא הגדר כ"המגן הטוב ביותר במחנה". הוא התפתח לאתלט מצויין שגאוותו היא לעצור את היריב. הוא גארד המערב את כל השחקנים ומתחיל טרנזישיון בצורה שקשה ללמד. הגארדים שעושים זאת נכון נולדים עם זה. ב-NATION הוא התגלה כאחד הגארדים הפקחיים ביותר והפחות אגואיסטים. הוא יתפתח להיות סוג השחקן שדרון ויליאמס היה.

ג'סטין ג'קסון – מרילנד

הפרשמן של מרילנד ניסה את השוק בדראפט אך החליט שעדיף לו לחזור לעוד שנה למרילנד. הוא היווה תקווה גדולה כששיחק עבור ארה"ב ב-U17 ב-2012 אך אחרי הופעה מצויינת חלה ירידה ביכולתו. סקאוטים ב-NBA מסבירים שהוא צמח לפני שלשריריו היה צ'אנס לגדול ולהתפתח עם העצמות.

עתה העצמות והשרירים הגיעו לשביתת נשק וב-NATIONS הוא נראה כאחד האתלטים הטובים והמפותחים ביותר. יש לו VERSATILITY שקשה למצוא בשחקנים אחרים. מוטת זרועותיו מגיעה ל-3'7 וב-NATIONS הוא קבר אותן 35.8% מה-3.

אנאס מחמוד, לואיוויל

לפי ה-NATIONS ל-2.14 המצרי הזה יש סיכוי רב להיות המצרי הראשון ב-NBA. הוא כיסה שטחים כמו סמול פורוורד ולא סנטר. יש לו טיימינג מצויין ואינסטינקט מעולה, ו-GREAT 'FEEL' למשחק.

הדבר היחיד שעליו לפתח הוא גופו העליון, אבל הוא ייבחר על בטוח לשחק סנטר מחליף באחת הקבוצות.

 

ריי ספולדינג, לואיוויל

עוד שחקן פרונט קורט מלואיוויל שהוכיח ב-NATIONS שהוא שחקן טוב בהרבה מאשר חשבו בלואיוויל, והעונה תהיה לו הזדמנות נוספת להוכיח זאת ולעלות לרמת בחירת דראפט סיבוב ראשון. הוא היה אחד האתלטים הטובים ביותר בכל ה-NATIONS ולואיוויל מקווה שהעונה, כג'וניור, תהיה לו פריצה רצינית קדימה. הוא מס' 4 טבעי, אבל עם הג'אמפ שוט שלו הוא ישחק ויקלע הרבה מהפינה. ב-NBA מתים על שחקנים כאלה.

5. "אני עומד לעשות לפחות 100 מיליון בפחות משתי דקות"

קונור מקרגור צפה בוידיאו של אימון של פלויד מריוות'ר, ובסופו אמר: "ראיתי זקן מחוסל המנסה להיראות כדבר אמיתי" ואז הוא הוסיף: "אני לא רואה אותו עומד על רגליו יותר משתי דקות בקרב עם כפפות של 8 אונקיות. עכשיו נוצר בי פחד נוסף שעד עתה לא חשבתי עליו: שאני אפגע בו בצורה שלא תהיה חזרה ממנה".

מחירי הכרטיסים לקרב שישודר ב-PPV הגיעו ל-$100 (המחיר הממוצע הוא $69) , ומחיר באולם נע מ$1,500 ל-$7,500 למושב. ומקרגור אמר שבאזורים מסויימים ה -PPV הגיע לתפוסה מלאה. "אני ארוויח מכל דבר: PPV, חנייה, אוכל, שתייה. אני מדבר על 100 מיליון דולארים לשתי דקות עבודה, בייבי"

 

6. סטיב אדאמס החדש

7. מה החדשות מוושינגטון?

(האם הוושינגטון ויזרדס חתמו את עתידם בידי השלושה האלה?)
רוב מהוני מספורטס אילוסטרייטד תוהה אם הוושינגטון ויזרדס לא סגרו וחתמו את עתידם עם החוזים שנתנו הקיץ לג'ון וול, בראדלי ביל, ואוטו פורטר.

מלבדם, הם התחייבו ב-30 מיליון למרטין גורטאט ואיין מהיני, שני סנטרים שלא יכולים או מסוגלים לשחק ביחד.

זה בעצמו לא נורא, בתנאי שמהיני טוב מספיק להיות האיש המרכזי של החמישייה השנייה.

לוושינגטון תהיה חמישייה טובה מאד עם וול, בראדלי, פורטר, מרקף מוריס, וגורטאט. אבל אנחנו מדברים על נצחון המזרח. זוהי חמישיה צעירה (בראדלי ופורטר בני 24, וול בן 27, מוריס בן  27, ורק גורטאט בן 33.

 

Roster
NO PLAYER POS AGE HT WT DOB SCHOOL
3 Beal, Bradley G 24 6-5 207 6/28/1993 Florida
33 Burke, Trey G 24 6-1 191 11/12/1992 Michigan
Frazier, Tim G 26 6-1 170 11/1/1990 Penn State
13 Gortat, Marcin C 33 6-11 240 2/17/1984 No College
7 Jennings, Brandon G 27 6-1 170 9/23/1989 No College
28 Mahinmi, Ian C 30 6-11 262 11/5/1986 No College
9 McClellan, Sheldon G 24 6-6 200 12/21/1992 Texas; Miami (Fla.)
1 McCullough, Chris F 22 6-9 215 2/5/1995 Syracuse
Meeks, Jodie G 29 6-4 210 8/21/1987 Kentucky
5 Morris, Markieff F 27 6-10 245 9/2/1989 Kansas
32 Ochefu, Daniel F 23 6-11 245 12/15/1993 Villanova
12 Oubre, Kelly F 21 6-7 205 12/9/1995 Kansas
22 Porter, Otto F 24 6-8 198 6/3/1993 Georgetown
0 Robinson, Devin F 22 6-8 200 3/7/1995 Florida
31 Satoransky, Tomas G 25 6-7 210 10/30/1991 No College
Scott, Mike F 29 6-8 237 7/16/1988 Virginia
14 Smith, Jason F 31 7-0 240 3/2/1986 Colorado State
2 Wall, John G 26 6-4 210 9/6/1990 Kentucky
0 Young, Michael F 22 6-9 235 9/5/1994 Pittsburgh

השאלה הגדולה של וושינגטון היא אם יש לה עומק. לדעתי הם במצב לא רע בכלל עם קלי אוברה המצויין בן ה-21, ותומאס סטורנסקי, הגארד הצ'כי בן ה-25.

טרק בורק  וג'ורדי מיקס יהיו גארדים שמוכנים להיכנס להחליף את וול או בראדלי, ומהימי את גורטאט, ואני תמיד מתפלא למה ג'ייסון סמית' מקולורדו סטייט לא מקבל יותר צ'אנסים. טים פרייזר  ומייק סקוט הם תוספות טובות מאד.

.אני מאמין שוושינגטון מוכנה טוב מאד לצאת לקרב הגדול.

8. 20 ה-"ONE PUNCH K.O" הגדולים בהיסטוריה (כמעט 10 מיליון כניסות)

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
63 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רועי ויינברג
רועי ויינברג
6 years ago

אחלה מעורב. בברלי יכול להיות טוב מאוד נגד גולדן סטייט ולעשות חיים קשים מאוד לקרי. מבחינת כרמלו, הייתי רוצה לראות אותו בטורונטו ליד איבקה – יכול להיות שימושי שם כקלע.

מנחם לס
6 years ago

עוד רחוק היום!

נדב
נדב
6 years ago

לא אללה עבדלנבי היה המצרי הראשון בנ,ב,א?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alaa_Abdelnaby

מנחם לס
6 years ago
Reply to  נדב

כן!!!!!!!!!!!!!

מנחם לס
6 years ago
Reply to  נדב

וואללה שכחתי ממנו!

מנחם לס
6 years ago

אגב, סורי לקח מקום שלישי בקפיצה לגובה, ומנצח הקפיצה לגובה מקטר נראה לי מקטר אותנטי

שחר
שחר
6 years ago
Reply to  מנחם לס

משפחה סודנית שהיגרה לקטאר כשהיה ילד

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  שחר

הוא דווקא נולד שם למיטב ידיעתי – המשפחה עברה בעקבות האבא שהיה אתלט גם הוא.

מנחם לס
6 years ago

היו הרבה מאד משתתפים בגמרים עם שמות מוסלמים.

`נזיר הנשמה
`נזיר הנשמה
6 years ago

אין חדש בוושינגטון , אפילו טראמפ זה כבר דבר ישן. הקבוצה לא הוסיפה שום שחקן אפילו ברמה בינונית לסגל. זו קבוצה שהקיץ לא קרה בה כלום לא בדראפט ולא בשוק השחקנים החופשיים. אותה גברת עם אדרת הרבה יותר יקרה. ואני מתכוון לפורטר , שחקן לא כוכב שמקבל כסף של מגה כוכב.
לא לעשות כלום זה ללכת אחורה. הם לא יקחו את בוסטון למשחק שביעי. אני כלל לא בטוח אם יהיה מץ בניהן בפלייאוף.
גם קליבלנד המוחלשת (?) תקח אותם בלי בעיות.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
6 years ago

אל תהייה כל כך בטוח
שנה שעברה נתנו פייט ענק לבוסטון ולדעתי יעשו את זה גם השנה ויכול להיות שיצליחו הפעם להעיף את הסלטיקס שעברה שינויים מאד קיצוניים. החמישייה של הוויזארדס מעולה, הבעייה שלהם בספסל….

`נזיר הנשמה
`נזיר הנשמה
6 years ago

לא מת על מה שעשו סלטיקס. היו צריכים להשאיר בחירה 1 . לקחת את פולץ כי יש להם בעיה הגנתית חריפה בעמדה 1. לבצע טרייד על תומאס במקום לשלם לו 35 -40 מליון בעוד שנה . ולא לחזק עמדה 3 שהיתה די טובה ,גם בהייוורד וגם בטאטום.
הם היו צריכים להתמקד בבטלר או פול גורג.
עדיין הם עדיפים על וושינגטון.
מה יקרה בעוד כ 8 חודשים . לך תדע!

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
6 years ago

אני חולק עליך. סומך על דני איינג' שהוא יודע מה הוא עושה.
לא לכל ג'נרל מנג'ר יש את הביצים של איינג' לבנות קבוצה לאליפות ולהבין מהר שלא תהיה עוד אחת ולכן להתפטר מהם מהר והכי חשוב להעיף את ריברס שחירבש שם הכל כמו שהוא עושה בפרוייקט של הקליפרס.
אחרי זה להביא מאמן טרי עם חלב על השפתיים ולעשות בנייה מהירה שכולם מדברים עליה.
לא הכל ביזנס, יש גם רגש בחיים. אתה לא משחרר כל כך מהר שחקן שהוכיח בצורה שלא תיאמן שהוא לוייאלי למועדון עד כדי כך שדחה את ההלוויה של אחותו….
הבעלים של בוסטון מוכן לשלם את המקס לתומס וגם רוב אוהדי בוסטון כי מגיע לו. הוא אולסטאר שנתיים וקיבל הרבה מידיי פחות מערכו אז עכשיו ישלימו לו ל 3 שנים או שקיירי יגיע במקומו.
פולץ לדעתי הוא אשלייה אופטית ולא היה מגן טוב במכללות. טאטום הוא 3/4 ואם תקרא קצת חומר תראה שיש רבים שחושבים שהבחירה בו כמספר 1 מוצדקת. באטלר לא מתאים לדי אן איי של הקבוצה וג'ורג היה מגיע לעונה אחת ועוזב (כשדברו הוא לא מוכן היה להתחייב) אז בשביל מה להתאמץ?
בדבר אחד אני מסכים אתך שאנחנו לא יודעים מה יהיה בעוד 8 חודשים.

יניב
יניב
6 years ago

קצת מצחיק לרשום על איינג' משפט כמו לא הכל זה ביזנס יש גם רגש בחיים.אני מכיר שחקן אחד שהיה הסמל הכי גדול של הסלטיקס מאז בירד ותזכיר לי מה איינג' עשה איתו?

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
6 years ago

סוף הדרך של בירד ופירס זו היתה הבנייה לעתיד. זה באמת לא יפה אבל במקרה הזה סלחתי לו.

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
6 years ago

לגבי בירד הוא אמר שזה מה שהוא היה עושה..

`נזיר הנשמה
`נזיר הנשמה
6 years ago

לא כתבתי שאיינג מנגר רע.הסלטיקס בצמרת המזרח לא עושים את זה עם מנהל גרוע.אבל בשנתיים האחרונות הוא די תקוע עם הסגל הוא לא מרענן אותו. בקליבלנד ויתרו על בחירה ראשונה והביאו את לאב , והצליחו בעקבות המהלך לקחת אליפות.
לסלטיקס יש עומק בעמדה 1 ו 3 בשאר הסגל פחות מבינוני. אין מס 2 נורמלי. מרכוס מוריס כמו אחיו מרקיף בוושינגטון זה לא חומר לאליפות.
הקבוצה חזקה אין ספק. אולי תצליח להגיע בעקבות מה שקורה במזרח להגיע לגמר. אבל זה בגדר אולי. עדיין להקת לברון עדיפה.
"יש רגש בחיים" נו באמת זה ליגה מקצוענית בארה"ב לא בית תמחוי.כמה שחקנים שתרמו סופר דופר הועברו במהלך השנים בטרייד.
גם בטרייד תומאס צפוי לקבל בעתיד שכר דמיוני.
קראתי קצת חומר טאטום לא נבחר מס 1.אולי הוא יהיה הכי טוב ממחזורו.לא אכנס לויכוח מי טוב יותר בעוד 3 שנים פולץ או טאטום ואולי בכלל גוש גקסון. אין לי שום דרך או קריטריון לדעת גם אם אשב 48 שעות רצופות ואקרא רק חומר על הליגה.
באטלר לא מתאים לסלטיקס. תהרוג אותי לא הבנתי.סמארט בתור מספר 2 מאולתר כן מתאים?
פול גורג עם בטלר היוורד, הורפורד תומס או פולץ או טאטום היה עוזב תוך שנה? מאין לך לדעת? לי זה נשמע לא סביר.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
6 years ago

איינג' לא מרענן אותו?
יש השנה הרבה יותר שחקנים חדשים מוותיקים ושני שחקני חמישייה חדשים…. בוסטון לא יכולה לרוץ לאליפות השנה כי הקבס עדיין יותר חזקים ובטח ש ג"ס. לכן הבנייה נמשכת ותמשך גם בשנתיים הבאות אלא אם תגיע הזדמנות להחתים שובר שוויון כמו דייויס או קאט.
אני סומך על דני בתהליך גם אם השנה תהיה שנת לימוד ובוסטון לא תגיע להישגים של שנה שעברה. יש לי הרגשה שאם לא יהיה עוד טרייד ודני יראה שברוקלין ולייקרס נותנים לו בחירות בעייתיות הוא יסחור בשתי הבחירות עבור בחירה אחת וילך על סנטר או פאוור . זו הבעייה של בוסטון יותר משחקן בעמדה 2.
והעיקר המהלך הכי טוב שדני עשה ב 7 השנים האחרונות זה להביא מאמן מצויין שהחליף את ריברס שהוא מוטיבטור ותו לא.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
6 years ago

אחלה מעורב

בסוף קיירי ישאר בקליבלנד. אם לא שחררו אותו עד עכשיו לדעתי יפתח עונה בקבס ואם הכל יתחרבש הוא יעזוב בטרייד של אמצע העונה. נחייה ונראה.
פורטר יהיה סמול פורוורד מעולה ללא ספק.

דור
דור
6 years ago

מסכים עם הנזיר. גם בוגדנוביץ הלך להם. הכסף שפורטר קיבל זו שערוריה. נתן עונה פחות או יותר כמו כספי לפני שנתיים. זה לא מס׳ 3 של קונטנדרית, אולי מס׳ 4-5. לדעתי טעות גדולה ועוד שנה-שנתיים הוא לא שם

זיו
זיו
6 years ago
Reply to  דור

מסכים ששילמו לפטרטר יותר מידי אבל אי אפשר להזכיר אותו בנשימה אחת עם כספי. כספי מגן די חלש לא בגלל שהוא לא משקיע אלא בגלל. שהוא לא מבין הגנה בכל מקרה לא ברמה גבוהה. פורטר הוא מגן נהדר ועושה מעט טעויות בהתקפה.

יוסי
יוסי
6 years ago
Reply to  דור

לפורטאר אומנם לא שווה את הכסף אבל לעומת הרבה שחקנים שקיבלו חוזה גדול ומההתחלה ידעת שזה עסקה גרועה כמו :קריב טרנר פרסונס באטום …, לפורטאר כן יש כשרון ועדיין יש סיכוי גבוה לקבל כוכב או רול פלייר מצויין נגיד ברמה של בארנס
וושניגטון נמצאים במצב לא רע בכלל , החוזה יחיד שגרוע באמת זה מהימני ,לוושניגטון יש בסיס בסיס טוב וגם קצת נכסים , רןב השחקנים סחירים לטרייד אם צריך .

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

הניצחון של האמריקאיות ב-3000 משוכות אכן היה מפתיע אבל בוא לא נעוות את העובדות.
1. יש אינספור מסלולים מתאימים לריצות הנ"ל החל מרמות בית-הספר.
2. הן לא צצו משום מקום – קובורן זכתה בארד בריו רק לפני שנה.
3. אף אחת מהן לא אמא (קובורון מתחתנת רק בסתיו) גם ג'ני סימפסון לא.
4.ארה"ב היא המקום האחרון בו חסר לאתלטים מהשורה הראשונה איפה להתחרות כמקצוענים

עכשיו לריצה עצמה. היה צריך לקרות משהו יוצא דופן בשביל לראות סיום 1-2 אמריקאי ואכן קרה. הפייבוריטית הקנייתית החמיצה בצורה רשלנית את מכשול המים הראשון ונכנסה לפיגור. לא ברור איך מישהו ברמה הזו עושה טעות של טירון. כתוצאה מזה אחת המתחרות האחרות הגבירה את הקצב והאמריקאיות נשארו איתה. בסופו של דבר זה גרר אותם גם לתוצאה מאד איכותית (ושיא אישי עבור שתיהן). בכל מקרה היה יפה לראות את ההתרגשות הגדולה של שתיהן בסיום.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

דרך אגב הטבלה של המדליות שהכנסת היא מריו. בתחרות הזו הנבחרת האמריקאית זכתה ב-3 מקצועות פחות כולל הפסד סנסציוני בתחרות עם המדליה הכי אוטומטית שלהם – 4*400 גברים.

אהרון שדה
אהרון שדה
6 years ago

מנחם תודה רבה.
השליטה של ארה"ב הייתה באמת אבסולוטית.
אך לא הבנתי מה כתבת ה מסלול 3000 מכשולים.
הריצה הזו מתבצעת באיצטדיון עצמו ( 7 וחצי הקפות ).
כשמביאים לשם כמה מכשולים שהם משוכות ומייצרים מכשול מים .
לא צריכה להיות בעיה טכנית לארגן את זה.

ברמת המהות זו הפתעה .
אך משום מה שמתי לב שהרבה יותר לבנות מנצחות ריצות ארוכות מאשר לבנים …וזה מעניין כבר בגנטיקה הבסיסית מדוע מה שתפס אצל הכושים האפריקאים לא תפס אצל הכושיות.
אשמח לתובנה.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

השליטה של ארה"ב הייתה רחוקה מלהיות אבסולוטית.
אני גם לא יודע איך הגעת לזה שהשליטה של הרצות האפריקאיות בריצות למרחקים ארוכים פחותה מזו של הרצים האפריקאים.

ינון יבור
ינון יבור
6 years ago

נדמה שירידת קרנם של הג'מייקנים שמה את הפוקוס על מי שנישל אותם מהתארים – ואלו היו בעיקר אמריקאים.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

לא ממש. איפה בדיוק? זה שווה אולי שני זהב לאמריקאים.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

חוץ מזה ביחס לריו יש כאן ירידה

אהרון שדה
אהרון שדה
6 years ago

עידו תיכנס היסטורית ותראה טבלת זוכות למשל גבריאלה סאבו הרומנייה ועוד ותגלה שב 20 שנה האחרונות יש יותר לבנות זוכות ריצות ארוכות מאשר לבנים ( 3000 ומעלה לצורך הדיון ).
אשר לשליטה האבסולוטית שאינך רואה.
כמה נתונים
ארה"ב סה"כ 30 מדליות
אחריה קניה עם 11 ופולין עם 8.
ראה כי כן שלארה"ב יש כמעט פי 3 יותר מדליות מהבאה בתור אחריה.

מדליות זהב
ארה"ב 10 אחריה קניה עם 5 דרום אפריקה וצרפת עם 3 ראה שוב מהבאה בתור פי 2 מדליות ומכל היתר יותר מפי 3.

דירוג נקודות 3 נקודות לזהב 2 לכסף 1 לארד.
ארה"ב 61 נקודות אחריה קניה 23 נקודות וכל היתר לא מגיעות ל 20.

בקיצור מה צריך יותר בכדי שתהיה שליטה אבסולוטית ?

גם ברמת הנתונים ההיסטורים ארה"ב השיגה כאן כמה שיאים.
הייתה זו האליפות ה 16 בהיסטוריה שנערכה לראשונה בשנת 83 בהלסינקי פינלנד.
אמנם ארה"ב השיגה בעבר ב 5 אליפויות יותר מדלית זהב (לאחרונה ב 2011 ).
אך ארה"ב שברה כאן שיא של 30 מדליות בסה"כ בעבר לארה"ב היו 3 מקרים בהם השיגו 26 מדליות ככה שהשיא הזה נופץ
גם בעניין ניגוד של 3 נקודות לזהב 2 לכסף ואחד לארד (זה ניקוד מומצא שלי ..למרות שראיתי איפה שהוא התייחסות לניקוד זה אך גם אם מומצא או נותן אינדקציה) .
מראה שארה"ב השיגה כאמור 61 נקודות כפי שהיה באליפות 05 ויותר מכל אליפות אחרת .
ככה שהמילה אבסולוטית בהחלט משקפת את מה שארה"ב עשתה ואני ידוע כאחד שנהנה מהפסדי האמריקאים ..במיוחד בכדורסל אך כשמגיע אז מגיע.

מנחם לס
6 years ago

אהרון, להתווכח עם גילרי זה בזבוז זמן. אני אפילו לא קורא את הערותיו יותר.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  מנחם לס

נכון כי המציאות והעובדות אף פעם לא עניינו אותך.
גם לא מה שאמרת לפני יום יומיים. לא אתה היית זה שטען שהאמריקאים ממש מאכזבים באתלטיקה?

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

סזאבו הייתה לפני שהאפריקאיות נכנסו לעסק. אם אתה רוצה ללכת אחורה אז בוא נלך עד זאטופק ונורמי. גם הם נהנו מהעובדה שהאפריקאים עוד לא היו בעניינים. מאז שהאיופיות והקנתיות נכנסו לעניינים (אני מזכיר שהריצות הארוכות בנשים נכנסו מאוחר יותר) אז השליטה של האפריקאיות לא פחות גדולה משל הגברים. לדעתי.
לגבי הדומיננטיות האמריקאית – אין ספק שהם דומיננטים ובאמת אני לא מתכוון להיכנס לדיון של גודל משלחת ביחס להישגים שוב. אבל תזכור שהם המשלחת הגדולהביותר כמעט פי 2 מהמשלחת הבאה ויש אולי 5 ארצות אחרות ששלחו יותר מרבע מה שהאמריקאים שלחו.
אז כן הם לקחו הכי הרבה מדליות כצפוי אבל לא משהו חריג עבורם. בטח כשבפרינטים שהם נקודת חוזק היסטורית שלהם הם היו רחוקים מלהרשים (במיוחד הגברים).
שליטה אבסולוטית זה מה שהם עשו בבריכה. כאן זו רק דומיננטיות.

אהרון שדה
אהרון שדה
6 years ago

עידו זה עניין של סמנטיקה .
אשר לרצים /רצות.
נכון שהייתה תקופה פינית צ'כית.
אבל לתחושתי בתו חובב אתלטיקה (בייחוד בשנים עברו ) יש הרבה יותר אירופאיות ועכשיו גם אמריקאיות שקורות תיגר בריצות בינוניות ארוכות מאשר בנים .
אני זוכר ספרדי לוקח 1500 וזוכר כמה לבנים מלקטים מדלייה ב 3000 מכשולים אך איני זוכר לבן לוקח ריצת מסלול מ 3000 ועד 10000 מטר זה שנים רבות.
אצל אנשים זה שונה .
(מעניין שבכל הנוגע למרתון זה שונה ולבנים כן מנצחים ).

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

לא יודע, לא מרגיש הבדל משמעותי. אולי נחשון יוכל לשפוך קצת יותר אור על העניין.

מנחם לס
6 years ago

אמרתי שהם מאכזבים לפני שהאליפות התחילה, או ממש בתחילתה כי לא שמעתי אפילו על תחרות המבחן לאליפות. הם הפתיעו אותי לטובה.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago

תסתכל מה כתבת אחרי יותר מחצי תחרות:
http://www.hoops.co.il/?p=102367
רק לפרוטוקול האמריקאים לקחו רק שניים ממקצי השליחים.

אני רק שאלה
אני רק שאלה
6 years ago

למה בעצם זה חשוב לכתוב כושים?

Smiley
Smiley
6 years ago

1. וושינגטון שילמה כסף גדול לפורטר (ויצא חוזה קצת מופרך) כי אחרת מישהו אחר היה משלם לו כסף גדול וזאת היתה האופציה היחידה להשאיר אותו.
2. קיירי לקליפרס – לא רואה את זה קורה. לקליפרס אין יותר מדי מה להציע. צריך לזכור שקיירי תחת חוזה והקאבס אחראים לאן הוא יעבור ולא הוא עצמו.

יוסי
יוסי
6 years ago

קיירי רוצה ללכת לכל הקבוצות שאין להם מה להציע , ואלה שיש להן מה להציע לא מוכנות לוותר על נכסים בשביל קיירי , הטיימינג של ההחלטה הוא גרוע כי זה נעשה כבר אחרי שכל הקבוצות עשו החתמות טריידים ובנו את הסגל שלהם , וושניגטון עשו מה היו צריכים לעשות ושילמו יותר ממה שמגיע בדיוק כמו הפליקנס , חצי מהליגה היא אוברפייד אז לפחות לשחקן צעיר וכשרוני באמת ולא איזה קריב או טרנר

shohat
shohat
6 years ago

ארחיב קצת לגבי ריצת ה3000מ' מכשולים ועל ה-resurgeance בריצות הבינוניות-ארוכות בארה"ב בעשור האחרון. ההישג של קובורן ופרריקס הוא נפלא ובלתי-צפוי (במיוחד פרריקס, ששיפרה שיאה האישי ב15 שניות) אך תופעת "החזרה לעניינים/תחרויות" נמשכת כבר כמה שנים, וכתבתי עליה בעבר.

1. נתחיל מהריצה עצמה. לדעתי היפה והמרגשת מהריצות באליפות הזו. שתיהן שיפרו השיא האמריקאי, התוצאה היא שיא אליפות. נכון שהסתייעו בטעות של הרצה הקנייתית, אבל ה-poise והביטחון ורמת המוכנות שהפגינו, בריצה בקצב מהיר – מרשימה בכל קנה מידה. קובורן היתה מועמדת לגיטימית למדליה, שהתעלתה על עצמה. מה שפרריקס עשתה הוא סנסציוני, ומנבא שיש לה עתיד, מתחת לתשע דקות.
2. אין סיבה להיות מופתעים מהמדליה של ג'אגר בריצה המקבילה לגברים. מאז הריצה הזו ב2015, נפילה במכשול האחרון שדדה ממנו ניצחון וסאב 8:00דק'. הוא ה-real deal. כולל תחרות על הזהב.
3. הריצה למרחקים בינוניים וארוכים בארה"ב – לאחר תקופת פריחה בשנות ה70 ובשנות ה80 המוקדמות – סבלה משקיעה מאמצע שנות ה80 ועד תחילת שנות ה2000. הכניסה החזקה של המזרח אפריקאים, ההתפשטות של גישות אימון פחות מתאימות (מעט קילומטרים, הרבה איכות, בהשפעת קו-מרטין), שינויים תרבותיים – הביאו לתקופת שפל של ממש (בוב קנדי היה יוצא הדופן, ירד מ13 דקות ל5000 אך בדיוק בשלב בו היילה, טרגט, קומן ושות' הפכו סטנדרט איכותי זה לאנכרוניסטי). בתחילת שנות ה2000 היתה מצוקה של ממש. ואז קראו שלושה דברים שיש ביניהם קשר: א. class of 2001 – שכללו בוגרי התיכון אלן ווב, דת'ן ריצנהיין וריאן הול. ווב בלט מכולם כששבר שיא התיכונים המיתולוגי של ג'ים ראיין למייל ונכתבו עליו ספרים כבר אז. שלושת הרצים האלו שהמשיכו להצליח כמקצוענים סימנו תחילת מהפכה. ב. האינטרנט ואתרים כמו לטסראן – החזירו רצים ומאמנים בולטים משנות ה70 שהטיפו שוב ושוב על חשיבות החזרה לשיטות האימון, כבר מגילאי תיכון. בתור מי שעקב והושפע בעצמו, קשה להמעיט מההשפעה האדירה שהיתה לכך. פתאום התחיל דיון מקצועי, התחילו להאמין. באינטרנט יכלו לראות מה עושים ווב, הולן וריצ באימונים שלהם – זה התפשט. ג. תחילת התפשטות גישת האימון הקבוצתי שהובאה גם משנות ה70 -80 וגם מקניה, והחלו לצוץ קבוצות לרצי עלית וסאב-עלית, פרוייקטים של טיפוח רצים. מכאן התחילו להגיע ההצלחות.
מזמין אתכם לקרוא כתבת הפרידה שלי מאלן ווב, כשפרש – הוא בעייני הדמות המשמעותית ביותר בחשיבות ההשפעה על המהפכה הזו.
http://debuzzer.com/shohat/423/

4. ראינו בשנים האחרונות מדליסטים אמרקאים לא מעטים באליפויות גדולות: גיילן ראפ, שליין פלנגן, קארה גאוצ'ר, מאט סנטרוביץ' האלוף האולימפי ל1500, ניק סימונדס, ג'ני סימפסון (בארינג'ר) מספר רצות ב800מ', ועוד. קובורן, ג'ייגר, פרריקס, וילסון ממשיכות הקו הזה, וזה פחות מפתיע. ר' ההצלחות באליפות העולם 2013 לדוגמה. לא הזכרתי את מב קפלזיגי ואת דינה קאסטור הגדולה.

5. ישנם גם מאמנים מובילים. ג'רי שומאכר מאמן את פרריקס וג'ייגר אאל"ט, אלברטו סלאזאר, פרויקט ברוקס-האנסונס, ג'ו ויגי'ל, ועוד כמה.

6. בארה"ב יש בסיס השתתפות רחב בתיכונים ובקולג'ים, ומערך תמריצים. ברגע שהתאימו שיטות האימון והגישה, ואפשרו מסגרות להתפתחות רצים לאחר סיום המכללות, והחזירו תחושת אמונה שאפשר וגם דרבון לקחת כמה שנים כדי "למצות את החלום" – התחילו לבוא גם ההצלחות. זו לא סגירת פער ביחס לדומיננטיות המזרח אפריקאית, אבל עם ההצלחות יותר ויותר רצים אמריקאים צעירים מרגישים – why not us… וככה זה ממשיך/ימשיך.

shohat
shohat
6 years ago
Reply to  shohat

resurgence, סליחה

shohat
shohat
6 years ago
Reply to  shohat

שכחתי הלינק לריצה של ג'ייגר ב2015, מומלץ:
https://www.youtube.com/watch?v=mXsLh2OYXCc

עגל
עגל
6 years ago
Reply to  shohat

מצוין. חבל שזה מתבזבז כתדובה סטנדרטית, היה אפשר להרחיב לפוסט שלם.
אולי על עלייתה של הריצה בקניה (או אתיופיה)?

shohat
shohat
6 years ago
Reply to  עגל

היי, תודה.
פרסמתי בשנתיים האחרונות סדרה של 20 כתבות על ההסיטוריה של האימונים בריצות למרחקים בינוניים וארוכים. יש שם פרק על תור הזהב של הרצים האמריקאיים בשנות השבעים. ויש שם כמה פרקים על אתיופיה-קניה. כולל פרק על אבבה ביקילה, פרק על האח קולם אוקונל ומהפיכת הריצה בקניה, פרק על "מהפכת טרגט-גברסלאסי-וונג'ירו" (במרתון), ופרק על רנאטו קאנובה והרצים של היום. כמובן שהסדרה מתחילה הרבה לפני כן: נורמי, גרשלר, ייסטה הולמר והרצים השוודים, באניסטר, זאטופק, איגלוי, לידיארד והניו זילנדים. למי שמעוניין בסיפורים ובניתוח המקצועי – יש שם חומר קריאה לשבועות/חודשים. אתם בהחלט מוזמנים.

עגל
עגל
6 years ago
Reply to  shohat

נשמע מרתק.
מכיון שעכשיו עונת המלפפונים בנב"א, למה שלא תפרסם כאן בהופס כמה פרקים נבחרים?
מהפכת טרגט-גברסלאסי-וונג'ירו נשמע מצוין

מנחם לס
6 years ago
Reply to  עגל

נחשון שוחט כותב הרבה על א"ק בדהבאזר

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  shohat

תודה נחשון. היו כמה ריצות ארוכות מאד מעניינות (וגם בספרינטים לא היה חסר עניין).

מנחם לס
6 years ago
Reply to  shohat

תודה נחשון

דדי
דדי
6 years ago

כבר שכחת את מתנת היום הולדת שלך מנחם ?…

נראה לי שאני צריך להפסיק לפזר מתנות.

והלייקרס מתלהבים ממייקל פורטר ומדברים עליו כבר שנתיים.
חבל שזה לא יהיה אקטואלי עבורם.

מיקי
מיקי
6 years ago

תודה מנחם.
אם קיירי עובר לקליפרס זה אומר שבשביל "לחזור הביתה לLA", לברון יסגור בלייקרס??? :-)))), יהיה להם אחלה דרבי, אין ספק.

אמנון
אמנון
6 years ago

מנחם, מהיכן לקחת את הנתונים בנוגע למדליות של ארה"ב באליפות העולם באתלטיקה?
הנה קישור לטבלת המדליות הסופית מאתר ההתאחדות העולמית לאתלטיקה.
https://www.iaaf.org/competitions/iaaf-world-championships/iaaf-world-championships-london-2017-5151/medaltable

ארה"ב בסכ"ה עם 30 מדליות. 10 מזהב, 11 מכסף ו9 מארד.
לגבי מדליות הזהב: הנשים זכו ב-7 והגברים ב-3 בלבד.
בכל מקרה, תודה על המעורב היומי המעניין.

עידו גילרי
עידו גילרי
6 years ago
Reply to  אמנון

זה הנתונים מריו

מנחם לס
6 years ago
Reply to  אמנון

אעתיק ואשנה. תודה

אפלטון
אפלטון
6 years ago

תודה מנחם. אנחנו ממש בשלהי עונת המלפפונים ואשכרה אין שום דבר מעניין.
כמה דברים מעניינים שקרו הוא ראיון עם דוראנט על הפיי קאט שלקח. כמובן שהבוטום ליין הוא שהוא טוען שזה הכסף שלו והוא עזר לקבוצה בכך להחתים שחקנים חשובים. קרא לעצמו חכם שזה תמיד מחשיד. בגדול נראה שבעלי הקבוצה בעיקר עשו עליו סיבוב כדי לא לשלם מס גבוה. מכיוון שגם ככה הקבוצה מעל המס, הוא לא באמת עזר לקבוצה, אלא לכיס של הבעלים.
עוד דבר הוא התמונה של הארדן שכנראה מתרגל להיות שחקן פנים עם הכתפיים האלה. בראד ליף הבא.
https://www.instagram.com/p/BXvdfK5nFDD/
https://www.instagram.com/p/BXvdfK5nFDD/

עגל
עגל
6 years ago
Reply to  אפלטון

שמע, זה נראה חשוד. ישר הללל יקפצו ויגידו שהוא מסומם.
זה לא פוטושופ?!

captain beefheart
captain beefheart
6 years ago

מרוב קריאה ותגובות בכלל שכחתי לברך את הדוקטור ליום הולדתו ה-18: עלה והצלח, המשך להיות תותח!

חמי
חמי
6 years ago

קיירי אירווינג לא רכז ולא יכול להוביל קבוצה לשום מקום אלא אם המטרה היא טנקינג, כל קבוצה שתשים אותו כמוביל הכדור/מנהיג/ גנרל על הפרקט תתאכזב בגדול. הבנאדם סקורר בדם וכל קבוצה שלא תשים אותו ב2 תגיע במקרה הטוב ליציאה בסוויפ בסיבוב הראשון.

עידן
עידן
6 years ago

לוח המשחקים המלא של הנבא יפורסם היום ב 6 בערב שעון מזרחי בארצות הברית-1 בלילה שעון ישראל

מנחם לס
6 years ago
Reply to  עידן

הוא כבר פורסם, וכבר כתבתי על משחקי 3 הימים הראשונים!

עידן
עידן
6 years ago
Reply to  מנחם לס

הוא עוד לא פורסם.עוד שעה וחצי הוא יפורסם.מה שפורסם זה משחקי הכריסמס והמשחקים שישודרו ב 4 ימים הראשונים ב tnt ו espn

עידן
עידן
6 years ago

אחרי שהמשחק הראשון בין הוורירס לקליבלנד נקבע לכריסמס לפני כמה ימים עכשיו עם פרסום לוח המשחקים המלא המשחק השני ביניהן בקליבלנד יהיה ביום מרטין לותר קינג

סגירת תפריט
63
0
Would love your thoughts, please comment.x